סליחה, אני רק שאלה... "רגע, יש לי רק שאלה", תופס אותך שמוליק ממערכות מידע כהרגלו במסדרון, כאשר את בדרכך למשרדך. "אם את כבר פה, אני רק צריך ממך... " ומה תגידי לו – "לא"? והרגע הופך לעשר דקות שלמות, והמייל שהיית צריכה לעבוד עליו ממשיך להתעכב. בינתיים נוספו שלושה מיילים חדשים. ומיד, כאשר את מתיישבת לעבוד שוב נקטעת מחשבתך. ווטסאפ לנייד. עודד, אחד הלקוחות שלך מבקש לעדכן ש....
מה מספרים לנו הנתונים? 52% אחוז מתוך 247 מנהלים ומנהלות בדרגים בכירים שסקר ה Center for creative Leadership דווחו שדעתם מוסחת לפחות פעם בחצי שעה. אצל 36% נוספים הסחת הדעת מתרחשת לפחות אחת לשעה. אצל דרגים ניהוליים פחות בכירים האחוזים גבוהים יותר. הסחות הן חלק אינטגרלי מעבודתך. תחרות מכתיבה תחכום ומורכבות, וזו באה לידי ביטוי יומיומי בצורך בתיאום רב יותר. תוצאה ישירה לכך היא עבודה עם גורמים רבים יותר, בזמנים תכופים יותר. התשובות שלך לרוב הפניות מאפשרות לאחרים לקדם משימות. והרי זהו חלק הארי מן העבודה הניהולית: לאפשר לדמויות אחרות לקדם תהליכים שיניבו תוצאות, ומהר.
אז מה הבעיה? הסחות הן אחד מגזלני הזמן הנפוצים ביותר בעבודה השוטפת. להימנע מהן, כנראה, לא ניתן. אפשר לפחות לנסות להתבונן על ההסחות הללו בעיניים עדכניות, המתאימות לרוח הזמן, ולהקצות להן את הכבוד והמקום הראוי. ומתוך תפיסה זו, להיעזר באסטרטגיות בהן נעזרים הדרגים הניהוליים הבכירים שנסקרו על ידי ה - Center for creative Leadership. אלו אסטרטגיות קלאסיות (כלומר, ישנות וטובות), שיסיעו לכם לצמצם את ההסחות לנחוצות בלבד. בתנאי ,כמובן, שמקפידים ליישם אותן.